Obsah Navigace Hledání

Tug Towing

Remorkér tř. Monako týmu “Ajeto” ViLMa pro Lehký Tug Towing

Plán je zůčasnit se Tug Towing Cup 2009 v kategorii lehký.
Jako základ by zvolen vymyšlený remorkér Monako I od Keby

Stroje jsou potřeba dva, kapitáni též, proto stavíme dva kusy, jeden já, druhý kamarád Jarda Mallat
Snad se to stihne :-)

Deníček:

  • 20.2. 2009 21:30 – No, tak to bylo na doraz. Ale je to hotové. Jasně, nejsou tam doplňky, zábradlí, světýlka, madýlka, kruhy, pacholata, úvazníky, kraviny. Ale ani nebudou. Je to sportovní nářadí. Speciál pro Tug Towing. Stejně by to všechno v zápalu klání opadalo. Druhá věc je, že ve volném čase s tím bude synátor řádit na rybníce. Možná časem přidám pár detailů na místech kde nehrozí poškození, ale zatím to takhle stačí.
  • 20.2. 2009 – Pár fotek. Víceméně hotovo. Osazeno, vyváženo. Vyšlo to i se dvěma baterkami. Loď váží 4,6kg. Jestli je to moc nebo ne nevím. Možná to bude chtít ubrat olovo v zádi. Chtělo by to zkoušku na vodě, ale není kdy a hlavně kde. Ve vaně to moc nefunguje. Most s tím odjedu jak to je a pak se bude ladit. Možná.
    Pokud se snad někomu zdá, že mám v dílně nepořádek, tak to není pravda. Ve skutečnosti je tam naprosto neuvěřitelný bordel. Na úklid opravdu není čas.

    Původně jsem si myslel, že spodní držáky kortovek nebudu montovat. Bohužel to bez nich nejde. Moc vzhledný to není, ale lepší řešení mě narychlo nenapadlo. Lepenka tam je samozřejmě jen kvůli ochraně laku.
    Pokud přemýšlíte o tom, jak v případě potřeby trysku vyndám, tak přemýšlejte. Když na to někdo z vás přijde, tak mi to prosím řekněte :-)
  • 8.-17.2. 2009 – Nestíhám fotit jak makám. Loď je víceméně v kupě. Zbývá osadit RC vybavení a došlechtit pár dobností. Fotky dodám později. Jarda mi dovezl druhou baterku a hned mě upozornil že to s ní asi nepůjde vyvážit. Tož uvidíme.
  • 2.-7.2. 2009 – Přes týden toho nikdy moc neudělám. Olaminoval jsem trup. Tahle činnost se nezařadí mezi mé oblíbené.

    Vyřezal jsem z PSH okna, dveře a nějaké poklopy

    A nastříkal jsem nástavbu. Nevím jestli jsem ty barvy zvolil správně. Nějak mi to pořád evokuje malého kluka v námořnické uniformě :-) Přední okna ještě musím vyřezat znovu. Nějak jsem to špatně rozměřil. Samozřejmě okna ještě přijdou vybarvit černě, ale až všechny najednou.

    Trup je nastříkaný první vrstvou tmelu. Broušení a tmelení na něm bude na celý týden. Už se “moc těším”.
  • 1.2. 2009 – Takže jak jsem slíbil, hrubá stavba je hotová. Teď už “jen” instalace, kabát a detaily.
  • 31.1. 2009 – Trochu jsem pokročil, docela to odsejpá.
    Trup má potažený spodek a vylepenou příď. Zítra ráno to na pásové brusce obrousím a začnou se lepit boky.


    Vyřezané nástavby. Rehabilitoval jsem materiál od Jardy. Na nástavby to doufám bude OK.

    A tytéž kousky malinko poslepované. Celé to zabralo tak hodinku
  • 30.1. 2009 – Trup je v kostře.
  • 28.1. 2009 – Všechno se dost zdrželo. Makal jsem na nějaké zakázce a Monako šlo stranou. Teď marodím, tak se mi konečně podařilo dotáhnout plán do zpracovatelné podoby. Celou loď jsem upravil jak podle Jardových poznatků ze stavby, tak podle vlastního uvážení. Udělal jsem z toho takové Lego.
    Během předchozího měsíce dorazily všechny potřebné součásti – Kortovy trysky a Robbe šrouby z Admiralshopu, hřídele od MP-Jet, regulátor od D-Sys-u a motory. O minulém víkendu mi Jarda taky dovezl baterku. Zatím jednu, ale předělal jsem prostor v lodi tak, aby se tam vešly dvě. Do konce týdne doufám dokončím hrubou stavbu.
  • 26-28.12. 2008 – Intenzivně makám na plánu. Probíhají dílčí změny, cílem je nakreslit celý plán znovu tak, aby se to jen podstrčilo fréze. Do konce roku to chci mít vyřezané. Pokud bude z čeho. Teď na přelomu roku se vše shání trochu hůř.
  • 25. 12. 2008 – První změny
    Trochu jsem přemýšlel (moja drahá polovička teď má pořád pocit že jsem trochu mimo) a:
    1. - Asi nepoužju otočné trysky. Nějak se mi do toho nechce. Místo 200mm dlouhých hřídelí dám 170mm a vyjde to akorát na pevné trysky a klasická kormidla.
    2. - Materiál co přinesl Jarda na žebra se mi vůbec nelíbí. Jde o desky, které používají aranžéři. Sice se z toho krásně dělá, pěkně se to frézuje, ale dost blbě se to lepí. Drží na tom vlastně jen vteřiňák a to ještě jen na straně řezu. Na ploše nedrží žádné slušné lepidlo. Žebra vyfrézuju znova z překližky. Dřevo je zkrátka dřevo.
  • 21. 12. 2008 – Vyfrézování žeber
  • 18. 12. 2008 – stanoveno kdo budou kapitáni a jméno týmu
    Tak ta nejdůležitější část, jméno týmu, nevyšla. No, vymyslíme něco jiného.
  • 17. 12. 2008 – překreslil jsem plán, domluvili jsme se na materiálu a dalších podrobnostech. Plán rovnou kreslím tak, aby se dalo co nejvíc dílů řezat na mém CNC-čku a aby se dal použít jeden nebo dva motory. Případně tři, ale to už asi jen pro naprosté šílence :-) Hřídele jsou MP Jet Compact 200mm pro SPEED 400. Motory překvapivě SPEED 400. Počítáno je se šrouby o průměru cca 30 mm v otočné Kortyho trysce. Jak velká to bude blbost se ještě uvidí. V každém případě má konstrukce potenciál pro případnou montáž převodovky (moje představa je použití klasické letecké převodovky MP Jet s redukcí pro čelní montáž, která se “jen” přišroubuje na hřídel místo motoru). Je také možné pouhým posunutím hřídelů vpřed použít jen klasická kormidla a šrouby v dýze nebo bez. Uvidíme co z toho vypadne.
    Plán Monako
  • 16. 12. – 17 .12. 2008 – dohodli jsme, že budeme vycházet z Kebova návrhu, dle doporučení, původní plán trochu zvětšíme na délku cca 680mm, budou tam dva motory …
  • 14. 12. 2008 – Jardovi se povedlo mě ukecat že do toho jdeme. Za “trest” postaví SUM-ku a odlétá s ní pár soutěží se mnou. Což mimo jiné znamená že budu muset tu SUM-ku konečně spíchnout taky…

Komentáře


Komentáře jsou uzavřeny