ZÁKLADNÍ     TTD | |
Rozpětí |
22,50 m |
Délka |
12,50 (13,70) m |
Nosná plocha |
106,00 m2 |
Hmotnost prázdná |
2960 kg |
Motor |
Maybach Mb-IVa - 176 kW |
Maximální rychlost |
155 km/h |
Dolet |
600 km |
Dostup |
3 600 m |
Stoupavost |
1,3 m/s |
Výzbroj |
Pouze předpokládaná |
MODELY 1:72 | ||||
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka |
RS Models | Aero A-24 | resin | 1998 ? | model je velmi dobrý, jedinou chybou se recenzentům HT Modelu podařilo objevit na obtiscích, obě vlajky na SOP jsou orientovány stejně. | PODKLADY |
---|---|---|---|---|
Čs. letadla I | V. Němeček | foto, text, | ||
návod stavebnice RS Models | text | |||
Vzduch je naše moře | J.Rajlich, J.Sehnal | foto, text, bokorysy | ||
Aero 1919-1999 | P. Kučera | foto, |
Aero A-24, jediný prototyp, 1926 |
Model 1:72 - RS models |
Vražda! Tohle jedno slovo by stačilo na charakteristiku tohoto modelu, ale to by zase nebylo fér, takže podrobněji. Šílený resin s 99 díly!!! a rozpětím přes 30 cm! Tady to při stavbě už chce mít dost resinů za sebou, kopu trpělivosti a nechat se vyhecovat jako já, že něco takového nejde postavit. Trup je pěkně vybaven a společně s ocasními plochami se lepí lehce. Křídlo. Horní se skládá ze 3, dolní ze 4 dílů. Po přilepení dolního je třeba kolmo přilepit 24 vzpěr a dobrušovat tak dlouho, až na všechny vzpěry sedne horní křídlo. To, že mezi každou dvojicí vzpěr je výplet to už je vlastně pohodička. Obtisky nic moc, bílá trochu prosvítá, na směrovku jsou oba prapory pravé, takže je nutno hledat ve vlastních zásobách. U křídel se trochu bojím zborcení a tak ve vitrínce mám spodní křídlo na koncích podepřeno. Ovšem když to vše dáte dohromady, je to impozantní pohled na náš první dvoumotorový bombardér.