![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Technický popis - Jednomístný, jednomotorový, samonosný dolnoplošník smíšené konstrukce. Kovová kostra trupu potažena elektronovými kryty a dřevěnou karoserií potaženou plátnem. Křídlo celodřevěné, průběžné, potažené tzv. "pancéřovou překližkou". To byla kombinace překližky a hliníkové fólie. Podvozek pevný, kapotovaný, u B-135 zatahovací, s ostruhou. Řadový motor. Vrtule kovová dvoulistá firmy Letov, na prototypech bylo zkoušeno několik typů dřevěných a kovových vrtulí dvoulistých a jeden či dva typy třílisté vrtule.
Barevné provedení - první prototyp byl opatřen novým typem kamufláže připraveným k zavedení na přelomu let 1938 a 1939. Tato kamufláž do jisté míry znamenala návrat k tříbarevnému schématu z let 1922-26. odstíny barev byly jiné, zmenšili se rozměry barevných polí a spodní plochy obdržely nástřik světle šedou barvou. Přechody polí byly neostré a přechod spodní šedé do horních barev byl vlnovkovitý. Během továrních zkoušek obdržel prototyp výsostné znaky pouze na směrovce, po předání VLUS dostal kokardy i na křídlo a na trup bylo doplněno označení příslušnosti k VLUS "s3". Druhý prototyp létal zbarven celý hliníkovou barvou se všemi znaky na standartních pozicích, třetí pak pravděpodobně celý světlešedý. Je zajímavé, že na B-35.1 a B-35.2 již nebyly kokardy velké zhruba 90 % hloubky plochy na níž ležely , jak tomu mělo být podle předpisů. Na trupu německá imatrikulace. Zbarvení bulharských letounů se udává jako zelená zhora (možná i původní čs. khaki), spodní plochy světle šedomodré. Na boku trupu a křídle pak bulharské znaky, na směrovce trikolora, bílé identifikační číslo stroje bylo z obou stran trupu a také na křídle. Naproti tomu návod v modelu od RS models udává horní plochy v kombinaci RLM 70 a 71 v typické německé lomené kamufláži.
| ZÁKLADNÍ     TTD B-35 | |
|
Rozpětí |
10,85 m |
|
Délka |
8,50 m |
|
Nosná plocha |
17,00 m2 |
|
Hmotnost prázdná |
1690 kg |
|
Motor |
Avia HS 12Ycrs - 632 kW |
|
Maximální rychlost |
485 km/h |
|
Dolet |
550 km |
|
Dostup |
8 500 m |
|
Stoupavost |
13,0 m/s |
|
Výzbroj |
2x vz. 30 7.92 mm |
| ZÁKLADNÍ     TTD Av-135 | |
|
Rozpětí |
10,85 m |
|
Délka |
8,50 m |
|
Nosná plocha |
17,00 m2 |
|
Hmotnost prázdná |
2063 kg |
|
Motor |
Avia HS 12Ycrs - 632 kW |
|
Maximální rychlost |
535 km/h |
|
Dolet |
940 km |
|
Dostup |
9 500 m |
|
Stoupavost |
13,4 m/s |
|
Výzbroj |
2x vz. 30 7.92 mm |
| MODELY 1:72 | ||||
| firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka |
| KoPro | Avia B-35.1 | vstřikovaný model | 1. pol. 70. let? | přes svůj věk vcelku slušný model, problematická je dnes kabina |
| RS models | Avia B-35.2 | resin | 2. pol. 90. let | bez obtisků, i třílistá vrtule |
| RS models | Avia B-135 | resin, doplňky bílý kov | 2. pol. 90. let | v mém exempláři příliš mnoho malých bublinek na povrchu dílů, podvozkové nohy z bílého kovu se snadno ohýbají, jinak velmi pěkný model | PODKLADY |
|---|---|---|---|---|
| Letadla čs. pilotů | V. Šorel | barevný bokorys, text | ||
| Čs. letadla | V. Němeček | výkres, foto, text | jediný mně známý kompletní výkres | |
| LK 9/1975 | monografie B-35.1 | |||
| LK mezi čísly 6 až 12/1975 | recenze kitu, malé letectvo | |||
| HPM 2/92 | ||||
| HPM 4/94 | profil B-135 | text, výkres, foto, bokorysy | ||
B.35.2, továrna Avia, 1939 | |
| model 1:72 - konverze B-35.1 od KoPro - postaven v osmdesátých letech | |
| barvy Revell, obtisky z B-35.1 | |
Av-135, Bulharské královské letectvo, letecká škola, 1943 | |
| model 1:72 - Av-135 RS Models --- 1997 nebo 1998 | |
| Barvy Agama, Humbrol, Revell, obtisky z modelu | |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|