B-534 verze IV

B-534 ve své nejelegantnější podobě 4. verze.  Nové B-534 připravené k předání. Krásný pohled, že?
Ne, to není plováková verze B-534. To jsou pokusné lyže od polské firmy. Zkoušely se ve VZLÚ, do běžného provozu se však tyto aerodynamicky tvarované lyže nedostaly. Označení stroje není z fotografie úplně jasné, mohlo to být také s5 B-534 2.LP, 36. letka.
B-534 z období SNP. Opět jsem neodolal a zařadil tento bokorys "opět československého" stroje. B-534 se tak nakrátko dostala k úkolu, pro něž byla původně určena - bránit tuto zem.

B-534 4. verze (označování též verze IV) zahrnuje stroje výrobních čísel 174 až 445. Od 3. verze se lišily markiantě zakrytým pilotním prostorem a v důsledku toho i zvýšeným hřbetem za kabinou. tato úprava jen dále zvýšila estetickou hodnotu letounu (já vím, jsem hroznej, ale i manželka uznává, že jsem do tohoto letounu zamilovaný). Opět byl jen jeden vstup vzduchu ke kompresoru vprostřed motorové kapoty pod vrtulovým kuželem. Stroje 4. verze měly však již kovovou, na zemi stavitelnou vrtuli Letov Hd-43, čtyři synchronizované kulomety pod společným krytem na boku trupu. K jednotkám se pár prvních strojů této verze dostalo již v dubnu 1937, větší dodávky následovaly od května.


ZÁKLADNÍ     TTD

Rozpětí

9,40 m

Délka

8,10 m

Nosná plocha

23,56 m2

Hmotnost prázdná

1460 kg

Motor

Avia HS 12Ybrs

Maximální rychlost

380-390 km/h
velmi dobře seřízené a odlehčené stroje dosahovaly až 405 km/h

Dolet

600 km

Dostup

10 600 m

Stoupavost

15,1 m/s

Výzbroj

4x vz.30 7,92mm
6x 10 kg nebo 4x 20 kg pum

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku