AVIA BH-26
Tento stroj měl spojovat výhody shodné rychlosti jakou disponoval jednomístný stíhač s možností obrany zadní polosféry. Tedy něco jako těžký stíhací, popřípadě doprovodný stroj. Prototyp zalétaný 6. května 1926 měl klasický prvek konstrukce BH té doby, plochý trup, který nahrazoval kýlovou plochu kormidla. SOP pak tvořila pouze směrovka. Posléze byly ocasní plochy přebudovány na standartní provedení a to mělo být použito i u ostatních devíti sériových strojů. Vzhledem k počtu postavených strojů šlo zřejmě jen o pokusnou sérii k ověření této koncepce. Varianta nouzové výroby asi není moc věrohodná vzhledem k vytíženosti továrny výrobou BH-21 a 22. Ale to je jen můj odhad. Stroje prý byly po krátké době přeřazeny do učiliště, kde dosloužily. Více informací o tomto typu zatím nemám.
Technický popis - dvoumístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Dřevěná kostra trupu i křídel částečně potažena překližkou, jako celek pak plátnem. Hvězdicový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek samozřejmě pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - letouny měly standartní khaki kamufláž s obvykle umístěnými výsostnými znaky. Na těch několika málo známých snímcích stroje je na trupu vidět pouze bílý obdélník. Ten může být i na novém stroji bez lemu, případně pokud měl černý lem pak označoval příslušnost k VLU. Bohužel kvalita reprodukcí fotek mi toto neumožňuje objasnit.
ZÁKLADNÍ     TTD |
Rozpětí |
10,80 m |
Délka |
8,85 m |
Nosná plocha |
31,00 m2 |
Hmotnost prázdná |
1030 kg |
Motor |
Walter "Jupiter" IV- 330 kW |
Maximální rychlost |
242 km/h |
Dolet |
530 km |
Dostup |
8 500 m |
Stoupavost |
4,1 m/s |
Výzbroj |
2x Vickers 7,7mm pevný 2x Lewis 7,7mm pohyblivý |
MODELY 1:72 |
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka |
není mi znám žádný model | | | | |
PODKLADY |
Čs. letadla I | V. Němeček | foto, text, | |
Vzduch je naše moře | J.Rajlich, J.Sehnal | foto, text |