V rakousko-uherském letectvu sloužil tento typ od roku 1917. Byl celkem výkonný a oblíbený u posádek pro dobré letové vlastnosti a pohodlné pilotní prostory. Vyrobeno bylo cca 110 ks, z nich se zřejmě pět kusů dostalo do ČSR. Výrobní čísla jsou však známa jen čtyři, všechny byly ze série 121. Jsou to 121.30; 121.50; 121.101 a 121.102. Stroje sloužily u bojových jednotek asi poněkud déle, než bylo u strojů vyskytujících se u nás jen v pár kusech obvyklé. V polovině 20. let poslední dosloužily ve VLU v Chebu.
Technický popis - Dvoumístný, jednomotorový, vzpěrový víceúčelový dvouplošník. Celodřevěná kostra, řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek samozřejmě pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - Minimálně jeden stroj (121.101) u nás létal v rakouské kamufláži tvořené pruhy zelené a hnědé na horních plochách. Další stroj byl v původních barvách materiálu, tedy plátna a překližky (121.50). Z pozdějších let je známa klasiká tříbarevná kamufláž na letounu 121.102.
ZÁKLADNÍ     TTD | |
Rozpětí |
11,20 m |
Délka |
7,51 m |
Nosná plocha |
??,?? m2 |
Hmotnost prázdná |
???? kg |
Motor |
Hiero L - 169 kW |
Maximální rychlost |
178 km/h |
Dolet |
cca 500 km |
Dostup |
5 350 m |
Stoupavost |
?,? m/s |
Výzbroj |
1 x Schwarzlosse |
MODELY 1:72 | ||||
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka |
HR Model | Phönix C.I | resin | 90. léta | slušná kvalita | PODKLADY |
---|---|---|---|---|
Vzduch je naše moře | J.Rajlich, J.Sehnal | foto, text, bokorysy | ||
Čs. letectvo 1918-1924 | J.Rajlich, J.Sehnal | foto, bokorys; | ||
Čs. křídla 1918-39 | J. Krumbach | LK 1975-77 | ||
Návod modelu HR model | text |