Phönix C.I

     V rakousko-uherském letectvu sloužil tento typ od roku 1917. Byl celkem výkonný a oblíbený u posádek pro dobré letové vlastnosti a pohodlné pilotní prostory. Vyrobeno bylo cca 110 ks, z nich se zřejmě pět kusů dostalo do ČSR. Výrobní čísla jsou však známa jen čtyři, všechny byly ze série 121. Jsou to 121.30; 121.50; 121.101 a 121.102. Stroje sloužily u bojových jednotek asi poněkud déle, než bylo u strojů vyskytujících se u nás jen v pár kusech obvyklé. V polovině 20. let poslední dosloužily ve VLU v Chebu.

Technický popis - Dvoumístný, jednomotorový, vzpěrový víceúčelový dvouplošník. Celodřevěná kostra, řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek samozřejmě pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - Minimálně jeden stroj (121.101) u nás létal v rakouské kamufláži tvořené pruhy zelené a hnědé na horních plochách. Další stroj byl v původních barvách materiálu, tedy plátna a překližky (121.50). Z pozdějších let je známa klasiká tříbarevná kamufláž na letounu 121.102.

ZÁKLADNÍ     TTD

Rozpětí

11,20 m

Délka

7,51 m

Nosná plocha

??,?? m2

Hmotnost prázdná

???? kg

Motor

Hiero L - 169 kW

Maximální rychlost

178 km/h

Dolet

cca 500 km

Dostup

5 350 m

Stoupavost

?,? m/s

Výzbroj

1 x Schwarzlosse
7,92 mm pevný
1 x Schwarzlosse
7,92 mm pohybl.
50 kg pum

MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
HR ModelPhönix C.Iresin 90. létaslušná kvalita
PODKLADY
Vzduch je naše mořeJ.Rajlich, J.Sehnalfoto, text, bokorysy
Čs. letectvo 1918-1924J.Rajlich, J.Sehnalfoto, bokorys;
Čs. křídla 1918-39J. Krumbach LK 1975-77
Návod modelu HR modeltext

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku