Tento pokusný prototyp sloužil A. Šmolíkovi k ověření možností Žukovského tlustých profilů při jejich aplikaci na stíhací stroj. Š-13 vznikl v roce 1924 a po dokončení vzbudil nedůvěru pilotů absencí mezikřídelních vzpěr. Stroj měl pouze vzpěry mezi křídlem a trupem, neboť tlusté profily spolu s opět rozsáhlejším využitím duralu ke konstrukci křídel pooskytovaly dostatečno pevnost sami o sobě. Nicméně pro uklidnění pilotů byly vzpěry nakonec mezi křídla dodány. Původně ve tvaru N, později je zredukovali na tvar V. Během zkoušek se měl možnost přesvědčit zalétávací pilot Letova Ježek o některých nepěkných letových vlastnostech a v podstatě bylo jasné, že Žukovského profily se pro stíhačku nehodí.
Technický popis - Jednomístný, jednomotorový, polosamonosný dvouplošník. Kostra křídel dřevěná s některými duralovými částmi, trupu a OP již kovové. Potah plátěný až na několik kovových krycích plechů. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - Letov Š-13 zřejmě zůstal také v přírodním zbarvení materiálů. Nenesl asi ani výsostné znaky.
ZÁKLADNÍ     TTD | |
Rozpětí | 9,00 m |
Délka | 6,97 m |
Nosná plocha | 20,00 m2 |
Hmotnost prázdná | 790 kg |
Motor | HS 8Fb - 220 kW |
Maximální rychlost | 230 km/h |
Dolet | 550 km |
Dostup | 4 600 m |
Stoupavost | 4,4 m/s |
Výzbroj | ??? |
MODELY 1:72 | |||||
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka | |
zatím jsem neviděl žádný model tohoto stroje | PODKLADY | ||||
---|---|---|---|---|---|
Čs. letadla I | V. Němeček | foto, text |