LETOV Š-6

Š-6 1. LP v tříbarevné kamufláži z období 1922-26 . Š-6 v kamufláži od roku 1927, pravděpodobně od VLU
Pravděpodobně záběr na prototyp Š-6 Některé Š-6 (možná šlo jen o první kamuflážní nátěr u všech strojů) měly barevná pole se složitými dělícími křivkami.
Tento Š-6 2. LP je příkladem jednoduššího dělení kamuflážních polí Š-6 1. LP
     Tento bombardovací typ zkonstruoval ing. Šmolík v roce 1923. Po technické stránce byl zajímavý použitím tlustých profilů křídel. Stroj byl poměrně velký, v letu stabilní, klidný a nepříliš rychlý "díky" malému výkonu motoru. Se strojem získal pilot Ježek několik národních rekordů v dostupu a vytrvalosti. Armáda dostala celkem 35 ks. Sloužili spolehlivě u všech tří tehdejších LP velmi dlouho, ačkoliv později jejich výkony nebyly na výši doby. Stroje trpěly problémy s chvěním motorových loží a slabým podvozek. Proto obě vyrobené série byly podrobeny rekonstrukcím.

Technický popis - Dvoumístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Kostra křídel dřevěná, trupu a OP kovová. Potah plátěný, kolem motoru duralové plechy. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek samozřejmě pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - Letovy Š-6 měly zpočátku tříbarevnou kamufláž, po roce 1926 dostalu stroje kamufláž khaki/hliník.




ZÁKLADNÍ     TTD

Rozpětí

15,69 m

Délka

8,85 m

Nosná plocha

42,97 m2

Hmotnost prázdná

1152 kg

Motor

Maybach Mb-IVa - 191 kW

Maximální rychlost

186 km/h

Dolet

780 km

Dostup

6 250 m

Stoupavost

2,6 m/s

Výzbroj

1 x Vickers 7,7 mm pevný 2 x Lewis 7,7 mm pohybl. 120 kg pum

MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
zatím jsem neviděl žádný model tohoto stroje
PODKLADY
Čs. letadla IV. Němečekfoto, text
Vzduch je naše mořeJ.Rajlich, J.Sehnalfoto, text, bokorysy
Čs. letectvo 1918-1924J.Rajlich, J.Sehnalfoto, text,

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku