AVIA B-634

B-634 pravděpodobně první prototyp....  ... s otevřeným pilotním prostorem...
...a malými kapotovanými koly s nízkotlakými pneumatikami   Druhý prototyp B-634 měl zakrytou kabinu a standartní kola z B-534.
     Snaha po co největší aerodynamické čistotě Avie B-534 vedla postupně až ke stavbě dvou prototypů Avie B-634. Objevil se u nich podvozek se samonosnými nohami, kulomety (nyní jen dva) byly hladce zakapotovány na horní straně motoru, trup měl velmi hladký povrch, chladič pod trupem byl nižší a zabíral celý prostor mezi nohama. Křídla ač vypadají podobná těm u B-534, byla rozměrově zcela jiná. První a druhý prototyp se lišili otevřenou a uzavřenou kabinou. . Výzbroj doplňoval 20 mm kanón Oerlikon 402. Letové zkoušky nového typu byly zahájeny 9. července 1936 a stroj při nich vykazoval vyšší výkony než B-534 posledních verzí. Do výroby však nešel, neboť MNO došlo k závěru, že zisk výkonů by nevyvážil problémy a zdržení se změnou výrobního programu továrny. Dalším faktorem bezesporu bylo zahájení vývoje moderního jednoplošníku právě v Avii, typu B-35. Prototypy byly pak využity ke zkouškám kanónu Oerlikon FFS-20, který se měl stát standartní výzbrojí Bk-534. V září 1938 stály i B-634 aktivovány a připraveny bránit republiku. O jejich dalším osudu nic netuším.

Technický popis - jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Kovová kostra draku potažena plátnem a trup až po kabinu duralovými plechy. Řadový motor, poháněl dvoulistou, dřevěnou vrtuli Podvozek samozřejmě pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - Prototypy létaly nastříkány standartní kamufláží khaki/hliník s výsostnými znaky na obvyklých místech.

ZÁKLADNÍ     TTD

Rozpětí

9,40 m

Délka

8,35 m

Nosná plocha

23,56 m2

Hmotnost prázdná

1595 kg

Motor

Avia HS 12Ycrs - 632 kW

Maximální rychlost

415 km/h

Dolet

500 km

Dostup

9 500 m

Stoupavost

15,0 m/s

Výzbroj

2x vz.30 7,92mm
1x 20mm Hispano 402, později Oerlikon FFS-20

MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
RS ModelsAvia B-634 resin 2. pol. 90. letprovedení prototypu s otevřenou kabinou, obtisky mají špatný lem
PODKLADY
Čs. letadla IV. Němečekfoto, text, výkres
LK 25/1977článeček, minivýkres

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku