Technický popis - čtyřmístný, dvoumotorový dolnoplošník. Letoun byl typické stavby Aerovky - trup z ocelových trubek pokrytý dřevěnou karosérií a plátnem, dřevěná kostra křídel potažena překližkou. Hvězdicové motory poháněly třílisté kovové vrtule. Podvozek zatahovací záďového typu s ostruhovým kolečkem.
Barevné provedení - zbarvení prototypu je udáváno jako khaki na všech plochách. Na standartních místech čs. kokardy, na trupu bílé označení VTLÚ s5. Původní vzhled kokard byl bez lemu, v průběhu zkoušek byly kokardy přetřeny a lemovány, na SOP se mírně posunuly.
ZÁKLADNÍ     TTD | |
Rozpětí |
19,05 m |
Délka |
13,50 m |
Nosná plocha |
45,50 m2 |
Hmotnost prázdná |
4 337 kg |
Motor |
Bristol Mercury IX - 610 kW |
Maximální rychlost |
456 km/h |
Dolet |
až 2 200 km |
Dostup |
9 400 m |
Stoupavost |
9,5 m/s |
Výzbroj |
3 x vz.30 7,92 mm |
MODELY 1:72 | ||||
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka |
MPM | Aero A-300 | vacu + shortrun díly | zřejmě konec 70. let | Přesnost není stoprocentní, ale dá se z něj postavit pěkný model tohoto krásného stroje. Model vytvořili košičtí modeláři, v roce 1989 si jej bylo možno objednat, pár let po revoluci jej distribuovala MPM, dnes se už nevyrábí. | PODKLADY |
---|---|---|---|---|
Čs. letadla I | V. Němeček | foto, text, | ||
Vzduch je naše moře | J.Rajlich, J.Sehnal | foto, text, bokorysy | ||
LK 1,2/81 | monografie a malé letectvo | text, foto, výkres a barevné schema | ||
Aero 1919-1999 | P. Kučera | foto | ||
Čs. letectvo v roce 1938 | M. John | Baroko&Fox, 1996 | text |