Po katastrofě prvního prototypu Avie BH-3
6. června 1922 byly MNO objednány u Avie dva další prototypy tohoto stroje, každý s jiným motorem.
Stroj s motorem HS 8Ba byl označen Av-HS-3.01, po změně označování pak B-4, továrně pak BH-4.
Stroj byl zalétán pravděpodobně na konci roku 1922, nebo počátkem roku 1923. Přesné datum jsem zatím
nezjistil. Byl vyroben pouze jeden prototyp, neboť jako stíhačku s tímto motorem MNO vybralo
typ Letov Š-4.
Technický popis - Jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dolnoplošník. Celodřevěná kostra byla
potažena částečně překližkou, zbytek pak plátnem. Krycí plechy motoru duralové. Řadový motor poháněl
dvoulistou vrtuli. Podvozek pevný, záďový, s ostruhou.
Barevné provedení - prototyp byl celý natřen světlou zelenou, stejnou jako prototyp BH-3.
Jsou mi známy dvě fotky, na jedné z nich stroj nemá natřeny kryty motoru a není vyzbrojen (je v
titulku stránky), na druhé je natřen celý a je vyzbrojen. Na křídlech a SOP praporové znaky. Na
trupu pak vojenské označení Av-HS-3.01.
ZÁKLADNÍ     TTD | |
Rozpětí |
10,25 m |
Délka |
6,47 m |
Nosná plocha |
15,76 m2 |
Hmotnost prázdná |
724 kg |
Motor |
HS 8Ba - 164 kW |
Maximální rychlost |
222 km/h |
Dolet |
510 km |
Dostup |
6 700 m |
Stoupavost |
4,2 m/s |
Výzbroj |
2 x Vickers 7.7 mm |
MODELY 1:72 | ||||
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka |
Omega models | Avia BH-4 | resin | 1996-7 ? | nepříliš dobrá kvalita povrchu | PODKLADY |
---|---|---|---|---|
seriál Československá křídla 1918-39 | L+K 1975-77 | J. Krumbach | foto | |
Čs. letadla I | V. Němeček | foto, text |
Avia BH-4.1 neboli Av-HS-3.01, jediný prototyp, 1922 nebo 1923 | |
Model 1:72 - Omega models, resinový model kombinován se vstřikovanou Avií BH-3 od KoPro - postaven červenec 1998 | |
Barvy Agama, Humbrol, Revell, obtisky čísel vlastní výroba na laserové tiskárně, prapory z barevných ploch | |