Po havárii prototypu BH-6 byl během pár měsíců postaven jako náhrada stroj BH-8. Byl trochu menší než BH-6, ale zachovával její koncepci i znaky konstrukce BH. Nová Avie byla zalétána 5. září 1923. To byla obdivuhodná rychlost vytvoření projektu a postavení prototypu netrvalo více jak tři měsíce! A dalším příkladem pracovitosti našich předků je fakt, že porovnávací zkoušky s prototypy Letov Š-7 a Aero A-20 se konaly na silvestra téhož roku. Prototyp BH-8 byl vyhodnocen jako nejlepší a tak jej vojáci, sice až v červnu 1924, ale přesto objednali v počtu 24 kusů. Požadovali však některé změny, a po jejich zapracování tak vznikl vlastně další typ, Avia BH-17.
Technický popis - Jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Dřevěná kostra trupu potažena překližkou, Dřevěná kostra křídla k druhému nosníku taktéž potažena překližkou, jako celek plátnem. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek samozřejmě pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - letoun obdržel klasickou tříbarevnou kamufláž té doby hnědá/okr/zelená/hliník. Praporové výsostné znaky na křídle a směrovce.
ZÁKLADNÍ     TTD | |
Rozpětí |
9,48 m |
Délka |
6,49 m |
Nosná plocha |
22,11 m2 |
Hmotnost prázdná |
843 (838) kg |
Motor |
Škoda HS 8Fb - 221 kW |
Maximální rychlost |
222 km/h |
Dolet |
450 km (400) |
Dostup |
8 000 m (7000) |
Stoupavost |
5,6 m/s |
Výzbroj |
pouze předpokládaná |
MODELY 1:72 | ||||
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka |
není mi znám žádný model | v rubrice malé letectvo v LK jsou zveřejněny podklady pro "šílenou" konverzi či spíše scratchbuilt za použití Avie BH-21 od KoPro | PODKLADY | ||
---|---|---|---|---|
Čs. letadla I | V. Němeček | text | ||
LK 12/1984 | malé letectvo | text, foto, výkres, popis zbarvení |