AVIA BH-8

foto BH-8 foto BH-8

     Po havárii prototypu BH-6 byl během pár měsíců postaven jako náhrada stroj BH-8. Byl trochu menší než BH-6, ale zachovával její koncepci i znaky konstrukce BH. Nová Avie byla zalétána 5. září 1923. To byla obdivuhodná rychlost vytvoření projektu a postavení prototypu netrvalo více jak tři měsíce! A dalším příkladem pracovitosti našich předků je fakt, že porovnávací zkoušky s prototypy Letov Š-7 a Aero A-20 se konaly na silvestra téhož roku. Prototyp BH-8 byl vyhodnocen jako nejlepší a tak jej vojáci, sice až v červnu 1924, ale přesto objednali v počtu 24 kusů. Požadovali však některé změny, a po jejich zapracování tak vznikl vlastně další typ, Avia BH-17.

Technický popis - Jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Dřevěná kostra trupu potažena překližkou, Dřevěná kostra křídla k druhému nosníku taktéž potažena překližkou, jako celek plátnem. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek samozřejmě pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - letoun obdržel klasickou tříbarevnou kamufláž té doby hnědá/okr/zelená/hliník. Praporové výsostné znaky na křídle a směrovce.

ZÁKLADNÍ     TTD

Rozpětí

9,48 m

Délka

6,49 m

Nosná plocha

22,11 m2

Hmotnost prázdná

843 (838) kg

Motor

Škoda HS 8Fb - 221 kW

Maximální rychlost

222 km/h

Dolet

450 km (400)

Dostup

8 000 m (7000)

Stoupavost

5,6 m/s

Výzbroj

pouze předpokládaná
2x Vickers 7,7mm pevné

MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
není mi znám žádný model  v rubrice malé letectvo v LK jsou zveřejněny podklady pro "šílenou" konverzi či spíše scratchbuilt za použití Avie BH-21 od KoPro
PODKLADY
Čs. letadla IV. Němeček text
LK 12/1984malé letectvotext, foto, výkres, popis zbarvení

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku