Na konci roku 1922 MNO zadalo leteckým továrnám úkol vyvinout nový stíhací stroj pro motor HS 8Fb, motor právě zaváděný do licenční výroby u nás a motor, který se měl stát na nějakou dobu standartní pohonnou jednotkou letectva. Po neúspěchu stíhacího dolnoplošníku BH-3 se konstruktéři Beneš a Hajn rozhodli vypracovat pro tuto zakázku dva stroje - jednoplošník a dvouplošník - a jejich výkony pak porovnat. Tak vznikly stroje BH-7A jako parasol a klasický dvouplošník BH-6. Prvně se u něj objevil později již typický znak konstruktérů - horní křídlo mělo menší rozpětí než spodní a křidélka byly vždy jen na spodních křídlech. Horní křídlo bylo neseno nad trupem pyramidou obsahující též chladič oleje. Chladiče vody byly stejně jako u BH-7A lamelové na vzpěrách podvozku. Tato elegantní stíhačka měla být standartně vyzbrojena dvěmi synchronizovanými Vickersy, ale k montáži výzbroje již nedošlo. Stroj se prvně objevil na startu 11. května 1923. Bohužel po několika provedených letech ještě na jaře téhož roku stroj za letu začal hořet. Pilot Skubal projevil velkou dávku osobní statečnosti a za cenu těžkých popálenin stroj dovedl až k přistání na letišti. Bohužel jeho oběť byla marná, Avie BH-6 po přistání zcela shořela. Vzhledem ke krátkému životu stroje se nezachovalo příliš fotografií. Kolektiv pracovníků Avie se nedal tragédií odradit a již 9. září 1923 byl zalétán přepracovaný stroj Avia BH-8.
Technický popis - Jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Dřevěná kostra trupu potažena překližkou, Dřevěná kostra křídla k druhému nosníku taktéž potažena překližkou, jako celek plátnem. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek samozřejmě pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - Trup byl nastříkán na všech "nekovových" plochách světlou krémovou barvou. Hliníkové panely zůstaly v barvě kovu. Plátnem potažené části (křídla, SOP, VOP, disky kol) zůstaly v barvě plátna. Chladiče vody dostaly nátěr černou barvou, chladič oleje v pylonu pak hliníkovým bronzem. Na standartních místech byly umístěny praporové znaky. Jiné označení stroj nenesl.
ZÁKLADNÍ     TTD | |
Rozpětí |
9,98 m |
Délka |
6,47 m |
Nosná plocha |
22,60 m2 |
Hmotnost prázdná |
878 kg |
Motor |
Škoda HS 8Fb - 221 kW |
Maximální rychlost |
220 km/h |
Dolet |
410 km |
Dostup |
7 000 m |
Stoupavost |
5,2 m/s |
Výzbroj |
0 |
MODELY 1:72 | ||||
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka |
není mi znám žádný model | v rubrice malé letectvo v LK jsou zveřejněny podklady pro "šílenou" konverzi či spíše scratchbuilt za použití Avie BH-21 od KoPro | PODKLADY | ||
---|---|---|---|---|
Čs. letadla I | V. Němeček | text | ||
LK 11/1984 | malé letectvo | text, foto, výkres, popis zbarvení |