Prototyp stíhacího dvojplošníku Praga E-45 vznikl již na prknech nového konstruktéra Pragy, ing. Šlechty. Vznikl podle stejných propozic jako Avia B-534. I tentokrát se opakovala situace s motorem Avia, tentokrát nebyl uvolněn Škodovkou motor HS 12 Ydrs. Prototyp zalétaný 8. října 1934 tedy dostal motor Kestrel VI o 710 koních. I přes handicap 150 chybějících koní za konkurencí z Avie nezaostával. Možná díky menším rozměrům a hmotnosti. Vítězství bylo však přiřknuto typu Avie a E-45 opět zůstal jako typová rezerva MNO. Dostal civilní poznávací značky a stal se majetkem ministerstva veřejných prací. V období mnichovské krize byl prototyp aktivován a opět přešel do vojenských služeb. Co se s ním stalo po demobilizaci mi není známo.
Technický popis - jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Kovová kostra trupu z ocelových trubek, celodřevěná křídla. Drak potažen plátnem a trup až po kabinu duralovými plechy. Řadový motor, poháněl dvoulistou, kovovou vrtuli. Podvozek s polosamonosnými nohami pevný, záďový s ostruhou, hlavní kola kapotována.
Barevné provedení - o barevném provedení jsem zatím nikde nic nenašel. Z fotek však lze s vysokou mírou pravděpodobnosti určit standartní schéma khaki/hliník. Na křídlech a SOP výsostné znaky.
ZÁKLADNÍ     TTD | |
Rozpětí |
8,50 m |
Délka |
7,45 m |
Nosná plocha |
20,25 m2 |
Hmotnost prázdná |
1347 kg |
Motor |
RR Kestrel VI - 447 kW |
Maximální rychlost |
372 km/h |
Dolet |
cca 640 km |
Dostup |
9 500 m |
Stoupavost |
15,6 m/s |
Výzbroj |
2x vz.30 7,92mm |
MODELY 1:72 | ||||
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka |
Není mi znám žádný model | PODKLADY | |||
---|---|---|---|---|
Čs. letadla I | V. Němeček | foto, text | ||
LK 10/1993 | foto | |||
LK 18/1984 | foto | |||
LK 24/1982 | foto |