Praga E-45

E-45 E-45

     Prototyp stíhacího dvojplošníku Praga E-45 vznikl již na prknech nového konstruktéra Pragy, ing. Šlechty. Vznikl podle stejných propozic jako Avia B-534. I tentokrát se opakovala situace s motorem Avia, tentokrát nebyl uvolněn Škodovkou motor HS 12 Ydrs. Prototyp zalétaný 8. října 1934 tedy dostal motor Kestrel VI o 710 koních. I přes handicap 150 chybějících koní za konkurencí z Avie nezaostával. Možná díky menším rozměrům a hmotnosti. Vítězství bylo však přiřknuto typu Avie a E-45 opět zůstal jako typová rezerva MNO. Dostal civilní poznávací značky a stal se majetkem ministerstva veřejných prací. V období mnichovské krize byl prototyp aktivován a opět přešel do vojenských služeb. Co se s ním stalo po demobilizaci mi není známo.

Technický popis - jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Kovová kostra trupu z ocelových trubek, celodřevěná křídla. Drak potažen plátnem a trup až po kabinu duralovými plechy. Řadový motor, poháněl dvoulistou, kovovou vrtuli. Podvozek s polosamonosnými nohami pevný, záďový s ostruhou, hlavní kola kapotována.
Barevné provedení - o barevném provedení jsem zatím nikde nic nenašel. Z fotek však lze s vysokou mírou pravděpodobnosti určit standartní schéma khaki/hliník. Na křídlech a SOP výsostné znaky.

ZÁKLADNÍ     TTD

Rozpětí

8,50 m

Délka

7,45 m

Nosná plocha

20,25 m2

Hmotnost prázdná

1347 kg

Motor

RR Kestrel VI - 447 kW

Maximální rychlost

372 km/h

Dolet

cca 640 km

Dostup

9 500 m

Stoupavost

15,6 m/s

Výzbroj

2x vz.30 7,92mm

MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
Není mi znám žádný model
PODKLADY
Čs. letadla IV. Němečekfoto, text
LK 10/1993foto
LK 18/1984foto
LK 24/1982foto

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku