Technický popis -
Jednomístný, jednomotorový, vzpěrový jedenapůlplošník. Celodřevěná
kostra křídel potažena plátnem, trup smíšené stavby, potah ke kabině hliníkové plechy, dále plátno.
Rotační motor poháněl dvoulistou vrtuli. Podvozek pevný, záďový, s ostruhou.
Barevné provedení - Nieuport č. 1359 byl celý světlešedý, disky kol mpravděpodobně bílé.
Výsostné znaky - ruské kokardy - byly na dolní straně holního křídla a na obou stranách
horního křídla,SOP i VOP. To bylo u ruských a bolševických nieuportů dosti časté. Stroj č. 1940
byl původně asi také šedý, později byly horní a bočná plochy kromě plechů na přídi přetřeny
hnědou barvou. Vývoj výsostného označení je u tohoto stroje dost složitý. Ve zkratce - původně
ruské kokardy, Později stroj dostal pruh červené a bílé na SOP. Další fází bylo postupné
přetírání ruských kokard a označení letounu dvouvarevným pruhem na spodním křídle a bílým,
možná i červeným pruhem na horním křídle.
ZÁKLADNÍ     TTD | |
Rozpětí |
8,03 m |
Délka |
5,80 m |
Nosná plocha |
14,75 m2 |
Hmotnost prázdná |
kg |
Motor |
Rhone 9C - 59 kW |
Maximální rychlost |
cca 170 km/h |
Dolet |
km |
Dostup |
m |
Stoupavost |
m/s |
Výzbroj |
1 x Vickers 7,7 mm |
MODELY 1:72 | ||||
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka |
dají se sehnat převážně resinové modely verzí 21 a 23. Podle mne však je snadnější cestou provést úpravy některého vstříkovaného modelu Nieuportu 17 za využití dílů Nieuportu 11 od firmy Toko | PODKLADY | |||
---|---|---|---|---|
Československé Nieuporty | Z. Čejka | foto, text, bokorysy |