LETOV Š-116

Š-116 čs. letectva
     Tato číselně první motorová modifikace stroje Š-16 vznikla zabudováním motoru Škoda L o výkonu 500 k do standartního draku Š-16. Vznikly celkem tři kusy. Ty byly předány vojenské správě v říjnu 1928.
Letov Š-116.1 byl původně přidělen 1. LP, 61. zvědné letce, později přešel k 2. LP do Olomouce a od roku 1935 sloužil u VLU v Prostějově.
Letov Š-116.2 byl použit pro druhý ročník závodů Malou dohodou a Polskem 1928. Bohužel závod nedokončil pro technickou závadu. Poté byl předváděn a nabízen v Rumunsku, ale bezvýsledně i přes velmi dobré výkony. Nakonec byl stroj přidělen stejně jako první kus k 61. zvědné letce až do havárie 30.8.1929. Po ní byl stroj zrušen.
Letov Š-116.3 byl přidělen k VLÚS a byl používán ke zkouškám nových technických zařízení, brzd, slotů a jiných novinek. Postupně na něm byly provedeny i úpravy podvozku a výškovky. V roce 1930 obdržel stroj jiný motor a stal se tak z něj Š-716.1. V této podobě poslouži jako záložní stroj naší výpravy na čtvrtém ročníku závodů Malou dohodou a Polskem. Po jejich skončení byl stroji vrácen opět motor Škoda L a opět se z něj tedy stal Š-116.3 a byl přidělen 2.LP. kariéru zakončil jako cvičný ve VLU Prostějov. Podle knihy Čs. letectvo v září 1938 byly v době mobilizace ve druhé linii zařazeny a plně vyzbrojeny dva stroje Š-116. Je zřejmé, že muselo jít o první a třetí kus.

MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
Omega models Letov Š-116resin doplňky k modelu KoPro2001
PODKLADY
L+K 12-14/1983monografie Š-16 bokorys, text, fotobokorysy některých verzí nejsou zcela správné
Čs. letadla IV. Němeček foto, text

Zpět na stránku Š-16

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku