Letov Š-22

Š-22.
      Konstruktér Letova A. Šmolík se po typech Š-3 a Š-12 vrátil k myšlence stíhacího hornoplošníku vrátil ještě jednou a naposledy typem Š-22 zkoušeným na jaře 1926. K jeho stavbě prý přispěly i zprávy o úspěšných strojích této koncepce vyráběných tehdy firmou Dewoitine. Letoun Š-22 byl poměrně mohutný a velký dvouplošník s tehdy poměrně výkonným motorem Škoda L, což ovšem nebylo nic jiného, než licenční výroba francouzského motoru Hispano-Suiza 50, který poháněl i Dewoitiny. Nicméně zkoušky Š-22 neprobíhaly úspěšně a tak byl stroj posléze zrušen.

Technický popis - Jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Kostra letounu již celokovová, potah převážně plátěný, na přídi bylo několik krycích plechů. Řadový třířadý motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - Letov Š-22 je na jediné mě známé fotografii ve zbarvení buďto celohliníkovém, nebo v barvě materiálu, tedy plátna a kovu. Výsostné označení na této fotografii stroj nemá.
ZÁKLADNÍ     TTD

Rozpětí

10,18 m

Délka

7,65 m

Nosná plocha

15,59 m2

Hmotnost prázdná

934 kg

Motor

Škoda L - 330 kW

Maximální rychlost

??? km/h

Dolet

??? km

Dostup

? ??? m

Stoupavost

?,? m/s

Výzbroj

???


MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
zatím jsem neviděl žádný model tohoto stroje 
PODKLADY
Čs. letadla IV. Němečekfoto, text

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku