Letov Š-25
|
|
V roce 1930 zkonstruoval a v červenci zalétal Letov cvičný pokračovací stroj Š-25. Vznikl na základě soutěže vypsané MNO na dodávky stroje této kategorie za použití motoru HS 8Fb. Přes své dobré letové vlastnosti, stabilitu a velmi krátký start i přistání v soutěži nakonec zvítězila konkurenční Praga BH-41. Letov Š-25 tak byl postaven jen ve třech kusech. Místo něj se v továrně Letov pak na základě smlouvy s Pragou vyráběla právě série BH-41.
Technický popis - dvoumístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník.Kovová kostra trupu i křídel potažena převážně plátnem, na přídi i plechy. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - letoun měl nejspíš standartní nátěr v kombinaci khaki/hliník. Na SOP výsostné znaky, není důvod, aby nebyly i na křídlech ve standartní pozici, ale z dostupných fotografií to nelze potvrdit.
ZÁKLADNÍ     TTD |
Rozpětí |
11,35 m |
Délka |
9,45 m |
Nosná plocha |
19,80 m2 |
Hmotnost prázdná |
960 kg |
Motor |
Škoda HS 8Fb - 220 kW |
Maximální rychlost |
197 km/h |
Dolet |
600 km |
Dostup |
4 700 m |
Stoupavost |
2,6 m/s |
Výzbroj |
0 |
MODELY 1:72 |
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka |
není mi znám žádný model tohoto typu | | |
PODKLADY |
Čs. letadla I | V. Němeček | foto, text, | |