LETOV Š-416

Š-416 odkrytovaná instalace  problemarického  motoru LD u Š-416
     Varianta Š-416 byla nejvetším "propadákem" ze všech variant Š-16. Vznikla v jediném kuse zamontováním motoru Breitfeld-Daněk LD o výkonu 367 KW do draku Š.16.5. Dodán byl stroj v lednu, zalétán pak v březnu 1929. Při zalétávání zažíval pilot xxxxx velmi horké chvilky, neboť motor prokazoval zásadní nedostatky a ani jeho zamontování do draku nebylo zrovna dokonalé. Další potíže způsobovala vrtule o nezvykle velkém průměru. Při jednom z letů došlo k závažné havárii motoru. Na zadním sedadle tehdy seděl jeden z konstruktérů motoru a pilot si nebyl jist, že by dokázal použít správně padák. Proto se pokusil dostat zpět na letiště Kbely, což se mu naštěstí povedlo. Nicméně to znamenalo konec pokusů s touto variantou.

Barevné provedení - Letov Š-416 létal ve standartní kamufláži khaki/hliník, plechy na přídi jsou na fotografii pravděpodobně v barvě kovu.

MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
Omega models Letov Š-316resin doplňky k modelu KoPro1997-8slušná kvalita resin dílů, nejsou obtisky
PODKLADY
L+K 12-14/1983monografie Š-16 bokorys, text, fotobokorysy některých verzí nejsou zcela správné
Čs. letadla IV. Němeček foto, text
Návod modelu od Omega models text
Vzduch je naše mořeJ.Rajlich, J.Sehnal text, foto

Zpět na stránku Š-16

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku