LETOV Š-516

Š-516 Š-516
     Š-516 měla ze všech úprav nejsilnější motor. Šlo o licenční italský motor IF "Asso", vyráběný u nás továrnou Praga, o výkonu 800 koní. Tento výkon byl ale vykoupen vysokou hmotností. Motor se nakonec u nás neujal, používal ho ještě prototypy A-42 a z důvodu využití zásob MNO pak ještě série A-101. Ale zpět k Š-516. Vznikly celkem dva letouny a letectvo je převzalo v červenci 1930. Byly určeny pro čtvrtý ročník závodů Malou dohodou a Polskem.
Stroj Š-516.1 přestavěný z neúspěšného Š-416.1 v tomto závodě získal druhé místo. Jistě šlo o úspěch, ale poněkud trpce působí s dodatkem, že do závodu byly nasazeny i A-42 a tyto hornoplošníky se stejným motorem a daleko aerodynamičtěji tvarované skončli mnohem hůře. Nicméně Š-516 byl velmi výkonný dvouplošník, jenž se po absolvovaných závodech zapsal i do listiny mezinárodních rychlostních rekordů. Ty získal na trati 1000 a 500 km se zatížením 500 kg. V roce 1931 byl do draku Š-516.1 zamontován opět jiný motor, existence této Š-516 byla ukončena a vznikl tak ŠB-816.1
Š-516.2 vznik pro změnu z Š-316.2 a během své krátké existence stihl pouze účast v závodech. Během nich jeho posádka odstoupila a stroj byl po skončení závodů vrácen do podoby Š-316.2.

Barevné provedení - Letov Š-516 létal ve standartní kamufláži khaki/hliník, plechy na přídi jsou na jedné fotografii bez nátěru, na druhé již s nátěrem.

MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
Omega models Letov Š-516resin dopl+nky k modelu KoPro1997-8slušná kvalita resin dílů, obtisky obsahují znaky pouze s modrým lemem.
PODKLADY
L+K 12-14/1983monografie Š-16 bokorys, text, fotobokorysy některých verzí nejsou zcela správné
Čs. letadla IV. Němeček foto, text
Návod modelu od Omega models text

Zpět na stránku Š-16

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku