Albatros B. II

      Po vzniku ČSR se MNO snažilo získat mnohé stroje pro naše letectvo z poražených států - Německa a Rakouska. Bylo to nesnadné, neboť všechny stroje těchto států měly být podle mírových smluv zničeny a vývoz byl zakázán. Nicméně přesto bylo učiněno MNO několik nabídek a to se je snažilo využít. Podařilo se však získat jen několik kusů různých typů a jediný typ získaný ve větší počet byl Albatros B.II. Letecký sbor postupně obdržel 35 ks těchto tehdy již školních strojů. Letouny sloužily k výcviku v LU v Chebu, ale postupně je nahrazovaly tuzemské kopie Hansa-Brandenburgů (Š-10, Ae-01, A-26, A-14 a A-15). Pro svou úlohu elementárního výcviku měly vhodné letové vlastnosti, naši odbornící však přeci jen hodnotili "malé branďáky" jako poněkud lepší stroje. V Německu byl stroj vyráběn v letech 1915-17 a jeho konstrukci navrhl později proslavený E. Heinkel.

P.S. Toto je jeden z typů, k němuž mám jen pár informací, takže rád přijmu jakékoliv doplnění.

Technický popis - Celodřevěný dvoumístný, jednomotorový, vzpěrový víceúčelový dvouplošník. Kostra trupu potažena překližkou kromě motorových krytů, křídlo potaženo plátnem. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek samozřejmě pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - Stroje byly v barvě materiálů, z nichž byl zhotoven. Trup překližka, křídla a OP plátno, několik krycích plechů v barvě kovu. Výsostné znaky typu C na SOP a křidlech.

ZÁKLADNÍ     TTD

Rozpětí

12,80 m

Délka

8,70 m

Nosná plocha

??,?? m2

Hmotnost vzletová

830 kg

Motor

Mercedes - 74 nebo 88 kW

Maximální rychlost

130 km/h

Dolet

cca 400 km

Dostup

3 500 m

Stoupavost

?,? m/s

Výzbroj

bez výzbroje

MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
není mi znám žádný model tohoto typu
PODKLADY
Vzduch je naše mořeJ.Rajlich, J.Sehnalfoto,
Čs. letectvo 1918-1924J.Rajlich, J.Sehnalfoto,

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku