Aero A-46

A-46 z leteckého učiliště v Prostějově A-46
     V roce 1930 vypsalo MNO soutěž na konstrukci cvičného pokračovacího stroje. Podmínkou bylo použití motoru HS 8 Fb, který byl v polovině dvacátých let standartní pohonnou jednotkou bojových strojů. MNO mělo ještě jeho zásoby a takto je chtělo elegantně využít. Nicméně tím prý neudělalo příliš radosti konstrukčním týmům Pragy, Aera a Letovu, jež se soutěže zúčastnily. Továrna Aero postavila pro soutěž dva prototypy stroje A-46, které se navzájem dosti lišili umístěním a kapotáží chladiče. Jeden měl chladič pod trupem, druhý pak umístěný čelně. Drobné odlišnosti byly prý i v oblasti podvozku. Celkově byl A-46 konvenční dvouplošník nepříliš moderních tvarů. Není divu, že se neprosadil stejně jako Š-25 a v soutěži zvítězila přeci jen modernější BH-41.

Technický popis - dvoumístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Kovová kostra trupu, dřevěná křídla. Řadový motor , dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - Druhý prototyp měl nátěr hliníkovou barvou na všech plochách. Výsostné znaky pravděpodobně lemované červeně na obvyklých pozicích. Na trupu ještě bílý, černě lemovaný obdélník.

ZÁKLADNÍ     TTD  A-46

Rozpětí

11,82 m

Délka

8,45 m

Nosná plocha

32,58 m2

Hmotnost prázdná

1134 kg

Motor

Škoda HS 8Fb - 220 kW

Maximální rychlost

196 km/h

Dolet

cca 630 km

Dostup

4 850 m

Stoupavost

2,7 m/s

Výzbroj

0

MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
není mi znám žádný model tohoto typu
PODKLADY
Čs. letadla IV. Němečekfoto, text,
Aero 1919-1999P. Kučerafoto, text

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku