Po odchodu konstruktérů Beneše a Hajna z Avie přešla známá dvojice do leteckého oddělení továrny Praga. Zde v roce 1931 vypracovali na popud soutěže vyhlášené MNO projekt stíhacího dvojplošníku BH-44 (jeho konkurenty byly Letov Š-231 a Avia B-34). První prototyp byl zalétán 19. července 1932 s motorem ESV, který se vzápětí stal největším handicapem stroje. Motor vykazoval výkon jen 500 koní, ačkoliv bylo výrobcem udáváno 650. Typ tak neměl dostatečnou rychlost a potřebnou zálohu výkonu pro stíhací roli. Přesto vcelku zdatně konkuroval ostatním. Během porovnávacích zkoušek typu s Š-231 a B-534 havaroval 1. prototyp 27. října 1933 a jeho pilot npor. Touš v jeho troskách zahynul poté, co nevybral plochou vývrtku. Vývoj pokračoval stavbou druhého prototypu (to již konstruktéři BH odešli i odsud). Ten prvně vzlétl v dubnu 1934 s motorem ESVK s výkonem tentokrát již skutečně 650 koní díky kompresoru. Nicméně ani tak již stroj nebyl na výši doby. Továrna se snažila získat modernější motor, nejdříve Avia Vr-36, ale to jí bylo znemožněno vlastníkem Avie koncernem Škoda, později v říjnu 1934 zamontovala do prototypu slavný britský motor RR Kestrel VII o 650 koních, ale tomu zase pro změnu "nechutnalo" čs. standartní palivo - směs BiBoLi - a proto vývoj typu BH-44 alias E-44 nedospěl ke zdárnému konci. Typ zůstal jako tzv. typová rezerva pro případ neúspěchu stíhacích letounů Avia.
Barevné provedení - o barevném provedení jsem zatím nikde nic nenašel. Z fotek si dovoluji vyvodit pouze toto - přední část trupu a podvozek buď v barvě kovu nebo nastříkána hliníkovou barvou, povrch horních ploch spodního křídla se jeví také velmi světlý a lesklý, takže je možný nátěr plátna na křídlech hliníkovou barvou. Zbarvení zadní části trupu a OP nedokážu odhadnout, logickým se jeví přirozená barva plátna, ale na fotkách vychází dosti tmavá. Další variantou je nátěr khaki. Ale toto vše je jen můj velmi laický dohad.
ZÁKLADNÍ     TTD | |
Rozpětí |
9,25 m |
Délka |
7,62 m |
Nosná plocha |
23,14 m2 |
Hmotnost prázdná |
1462 kg |
Motor |
Praga ESV - 367 kW |
Maximální rychlost |
330 km/h |
Dolet |
520 km |
Dostup |
7 500 m |
Stoupavost |
16,1 m/s |
Výzbroj |
2x vz.28 7,92mm |
MODELY 1:72 | ||||
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka |
Není mi znám žádný model | kdysi jsem vytvořil tento stroj za použití křídel z Š-328, kola s kapotami jsem upravil z B-534 atd., problémem je trup. | PODKLADY | ||
---|---|---|---|---|
Čs. letadla I | V. Němeček | foto, text, výkres |