AVIA BH-7B

BH-7B Tak skončil start BH-7B v rychlostním závodě
BH-7B
bokorys BH-7B převzatý z monografie ABC je bohužel už hodně letitý a mnohé ode mne již vytrpěl, takže jeho kvalita je nevalná

     Na konci roku 1922 MNO zadalo leteckým továrnám úkol vyvinout nový stíhací stroj pro motor HS 8Fb., motor právě zaváděný do licenční výroby u nás a motor, který se měl stát na nějakou dobu standartní pohonnou jednotkou letectva. Po neúspěchu stíhacího dolnoplošníku BH-3 se konstruktéři Beneš a Hajn rozhodli vypracovat pro tuto zakázku dva stroje - jednoplošník a dvouplošník - a jejich výkony pak porovnat. Tak vznikly stroje BH-6, klasický dvouplošník a BH-7A. Pro sedmičku dvojice BH tentokrát zvolila koncepci parasolu, tedy hornoplošníku s křídlem vyzvednutým nad trup. Na jaře 1924 byl postaven závodní speciál BH-7B. Zalétán byl 23. ledna 1924. Křídlo bylo posazeno na trup, mělo zmenšené rozpětí a vpodstatě obdélníkový tvar. Motor byl překomprimován a dosahoval výkonnosti až 400k. Stroj během zkoušek dosahoval rychlostí okolo 300 km/h a to bylo tehdy opravdu hodně. BH-7B byl jednoznačně favoritem rychlostních závodů v roce 1924. Bohužel při ropzjezdu narazil stroj BH-7B na zapomenutý nivelační kolík a při převrácení na nos se poškodil natolik silně, že již nebyl továrnou opraven.

Technický popis - Jednomístný, jednomotorový, vzpěrový hornoplošník. Celodřevěná kostra na trupu potažena překližkou, křídlo pak pravděpodobně jen plátnem. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek samozřejmě pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - letoun byl prý natřen celý s výjimkou motorového krytu a kuželu vrtule bílou barvou. Na obou polovinách křídla zespodu a na trupu nesl černé startovní číslo 1.

ZÁKLADNÍ     TTD

Rozpětí

9,00 m

Délka

6,83 m

Nosná plocha

13,00 m2

Hmotnost prázdná

815 kg

Motor

Škoda HS 8Fb - 279 kW

Maximální rychlost

300 km/h

Dolet

??? km

Dostup

? ??? m

Stoupavost

?,? m/s

Výzbroj

0


MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
MiKu ModelAvia BH-7Bresindruhá polovina 90. letmodel nemohu posoudit, nekoupil jsem jej a ani neviděl. U tohoto typu jsem zvolil cestu stavby ze zbytků BH-21 a toho, co dalo domácí šrotiště.
PODKLADY
Čs. letadla I (obě vydání)V. Němečekfoto, text
Čs. letectvo 1918-1924J.Rajlich, J.Sehnalfoto
Monografie ABCV.Šorelschema zbarvení z jedné strany a shora, text

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku