Na konci roku 1922 MNO zadalo leteckým továrnám úkol vyvinout nový stíhací stroj pro motor HS 8Fb, motor právě zaváděný do licenční výroby u nás a motor, který se měl stát na nějakou dobu standartní pohonnou jednotkou letectva. Po neúspěchu stíhacího dolnoplošníku BH-3 se konstruktéři Beneš a Hajn rozhodli vypracovat pro tuto zakázku dva stroje - jednoplošník a dvouplošník - a jejich výkony pak porovnat. Tak vznikly stroje BH-6, klasický dvouplošník a BH-7A. Pro něj dvojice BH tentokrát zvolila koncepci parasolu, tedy hornoplošníku s křídlem vyzvednutým nad trup. Prototyp byl zalétaný 15.12.1923. Letoun s novým motorem o výkonu 221 kW dosahoval rychlosti 240, podle jiných pramenů až 270 km/h. To byl v té době velmi nadějný výkon. Bohužel byl stroj během zkoušek dvakrát při havárii poškozen, a asi i ostaní letové vlastnosti nebyly nejvhodnější, takže se v sérii nestavěl. Nicméně jde o jeden z mála parasolů v naší letecké historii. Jen o málo později byl postaven závodní speciál BH-7B. Ani ten však neměl mnoho štěstí.
Technický popis - jednomístný, jednomotorový, vzpěrový hornoplošník. Dřevěná kostra trupu potažena překližkou, dřevěná kostra křídla k druhému nosníku taktéž potažena překližkou, jako celek plátnem. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek samozřejmě pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - letoun měl standartní tříbarevnou kamufláž té doby - hnědá, okr, zelená/hliník. Hliníkové byly i vzpěry křídla, podvozku, kužel vrtule a "disky" kol. Standartní praporové znaky na obvyklých místech - konce křídel a SOP.
ZÁKLADNÍ     TTD | |
Rozpětí |
10,40 m |
Délka |
6,84 m |
Nosná plocha |
18,15 m2 |
Hmotnost prázdná |
855 kg |
Motor |
Škoda HS 8Fb - 221 kW |
Maximální rychlost |
240 či 270 km/h |
Dolet |
480 km |
Dostup |
8 000 m |
Stoupavost |
6,6 m/s |
Výzbroj |
0 |
MODELY 1:72 | ||||
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka |
RVHP | Avia BH-7A | resin | polovina 90. let | nepříliš kvalitní model, jeden z prvních od RVHP | PODKLADY |
---|---|---|---|---|
Čs. letadla I | V. Němeček | foto, text | ||
Čs. letectvo 1918-1924 | J.Rajlich, J.Sehnal | foto | ||
Monografie ABC | V.Šorel | schema kamufláže z jedné strany a shora, text, foto |
Avia BH-7A, jediný prototyp, Praha, továrna Avia, 1923 | |
Model 1:72 - RVHP --- dohotoven září 2000 | |
Barvy Agama, Humbrol, Revell, obtisky sériového čísla vlastní výroba na laserové tiskárně | |
Model tohoto letadla jsem kdysi přestavěl z modelu BH-21 od KP. Křídlo z překližky a totální přestavba trupu i všeho ostatního dala hodně práce, ale nemohu říci, že tenhle resin by dal méně práce. Byl to jeden z prvních modelů RVHP a bylo na něm vidět, že se to teprve učili. Poloviny trupu nestejně široké, vzpěry křídel a trupu vpodstatě nepoužitelné, vrtuli, kola a ocasní plochy jsem získal kanibalizací BH-3 a BH-21 od KP. Křídlo mělo velmi širokou odtokovou hranu, musel jsem ho zbrousit a pak znovu vyrýt podrobnosti. Pak z toho vyšel docela pěkný model. Kamufláž klasická tříbarevná okr/hnědá/zelená, spodní plochy hliník. Barvy jsem použil ze sady Agamy pro čs. letectvo. Schema rozmístnění polí bylo částečně v monografii z ABC, zbylá strana je vyfocena v publikaci Čs. letectvo 1918-1924. Znaky nastříkány podle šablonek z maskovací pásky, výrobní číslo jako obtisk z laserovky. |