Jde o jeden z nejúspěšnějších a nejrozšířenějších německých průzkumných strojů z konce první světové války. Bylo ho vyrobeno přes 1200 kusů a sloužil až do konce války v první linii. Do Československa se dostaly celkem čtyři kusy, jeden hned v roce 1918, dva další jsme získali v roce 1920 stejně jako Nieuport č.3598, tedy díky úletu ukrajinských pilotů do ČSR po porážce ukrajinské snahy o vlastní nezávislý stát. Ty však asi byly již v civilní úpravě pro dva cestující. Poslední kus byl v roce 1921 zabaven v Chebu německé osádce, která zde přistála údajně po ztrátě orientace. Velký význam pro naše letectvo neměly, skončily (obdobně jako ostatní stroje vyskytující se v příliš malém počtu) v chebském leteckém učilišti. Sériové číslo jednoho ze strojů bylo 3981/18, další asi 4869/18. To je vpodstatě vše, co jsem o tomto typu zjistil. Přijmu rád jakékoliv upřesnění či doplnění.
Technický popis - Dvoumístný, jednomotorový, vzpěrový víceúčelový dvouplošník. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek samozřejmě pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - Minimálně jeden stroj u nís létal v původní válečné kamufláži, o niž mi není známo nic bližšího. A přinejmenším jeden stroj (48.69) dostal při opravě kamuflážní nátěr shodný s kamufláží typu Letov Š-1.
ZÁKLADNÍ     TTD | |
Rozpětí |
13,00 m |
Délka |
7,45 m |
Nosná plocha |
34,60 m2 |
Hmotnost prázdná |
???? kg |
Motor |
Benz Bz-IV - 147 kW |
Maximální rychlost |
170 km/h |
Dolet |
vytrvalost 3,5 hod. |
Dostup |
6 500 m |
Stoupavost |
?,? m/s |
Výzbroj |
1 x LMG 15 7,92 mm |
MODELY 1:72 | ||||
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka |
RVHP | LVG C.VI | resin | pol. 90. let | slušná kvalita, bez obtisků | PODKLADY |
---|---|---|---|---|
Vzduch je naše moře | J.Rajlich, J.Sehnal | foto, text, bokorysy | ||
Čs. letectvo 1918-1924 | J.Rajlich, J.Sehnal | foto | ||
Čs. křídla 1918-39 | J. Krumbach | LK 1975-77 | ||
Návod modelu RVHP | text, výkres |