|
|
|
|
|
|
|
Technický popis - dvoumístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Dřevěná kostra křídel potažena plátnem, kovová trupu a OP kromě krycích plechů na přídi také plátnem.
Řadový motor poháněl dvoulistou, dřevěnou vrtuli. Podvozek samozřejmě pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - letouny měly standartní nátěr khaki/hliník, na křídlech a SOP kokardy, na trupu označení 1., 2., 3. či 6. LP a písmeno letky s číslem stroje. Několik strojů sloužilo u VLÚ v Prostějově a nosily na trupu písmeno c.
| ZÁKLADNÍ     TTD | |
|
Rozpětí |
14,70 m |
|
Délka |
10,60 m |
|
Nosná plocha |
44,30 m2 |
|
Hmotnost prázdná |
2 040 kg |
|
Motor |
Avia Vr-36 - 478 kW |
|
Maximální rychlost |
260 km/h |
|
Dolet |
880 km (na plný plyn) |
|
Dostup |
6 500 m |
|
Stoupavost |
3,8 m/s |
|
Výzbroj |
2 x vz.28 7,92 mm pevný |
| MODELY 1:72 | ||||
| firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka |
| KoPro | Aero A-100 | vstřikovaný | konec 80. let | v některých oblastech odbytý model. |
| Pro tento model jsem vytvořil sadu obtisků "ALPS" pro slovenské stroje. Náhled "zdrojáku" je zde. a zde Sada obsahuje znaky kruhové i křížové. |
PODKLADY | |||
|---|---|---|---|---|
| Čs. letadla I | V. Němeček | foto, text, | ||
| Vzduch je naše moře | J.Rajlich, J.Sehnal | foto, text, bokorysy | ||
| LK 21/74 | monografie | bokorysy mají špatný lem kokard na SOP | ||
| LK 16,17/89 | malé letectvo | výkres, foto, text | ||
| LK 20/88 | článek | |||
| Čs. letectvo v roce 1938 | M. John | Baroko&Fox, 1996 | ||
| Letouny čs. pilotů | V. Šorel | Albatros, 1986, Praha | ||
Aero A-100.12 1. LP, 66. zvědná letka, Milovice od ledna 1938 Hradec Králové, někdy mezi 1935-květen 1938 |
|
| Model 1:72 - KoPro --- postaven 1990-92? | |
| Barvy Revell, obtisky ze stavebnice | |
|
|
|
|