AERO A-19

A-19, jediný mě dostupný snímek
     A-19 z roku 1925 je už na první pohled velmi podobné typu A-18, jenom je celkově větší. Konstruktéři se v osmnáctce nesporně inspirovali při konstrukci cvičného stíhacího stroje podle požadavků MNO. To však dalo přednost typu BH-22 a tak se konkurenti A-19 a ani Š-21 nestavěli v sérii. Za zmínku stojí, že šéfpiot Aera Novák s tímto prototypem získal národní výškový rekord s nákladem 250kg. Typ byl poháněn motorem B.D. Perun I, což ovšem nebylo nic jiného, než čs. kopie motoru BMW IIIa použitého v A-18.

Technický popis - jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Kostra trupu kovová z duralových trubek, potažená plátnem kromě hliníkové kapotáže motoru. Křídla dřevěná, taktéž potažena plátnem. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - letoun má na snímku viditelně standartní kamufláž okr, hnědá, zelená/hliník, praporové znaky na obvyklých místech, co více k tomu říci?

ZÁKLADNÍ     TTD

Rozpětí

8,40 m

Délka

7,00 m

Nosná plocha

19,20 m2

Hmotnost prázdná

783 kg

Motor

B.D. Perun I - 131 kW

Maximální rychlost

185 km/h

Dolet

380 km ?

Dostup

5 600 m

Stoupavost

2,2 m/s

Výzbroj

0


MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
není mi znám žádný model tohoto letounu
PODKLADY
Čs. letadla IV. Němečekfoto, text, výkres

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku