Technický popis - Jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník typické stavby firmy Letov. Trup z ocelových trubek potažený plátnem a částečně duralovými plechy. Křídlo dřevěné, potažené plátnem. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek samozřejmě pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - Letovy Š-20 sloužily ve standartní kamufláži hnědá-okr-zelená/hliník. Protože tento typ měl oválný trup (stejně jako Š-1) byl tedy trup kamuflován horními barvami i zespodu. Na trupu se objevovaly kromě plukovních znaků i individuální čísla stroje. Praporové znaky na obvyklých pozicích. Po roce 1926 dostali standartní kamufláž khaki/hliník.Výsostné znaky umístěny opět typicky na křídlech a SOP. Na trupu plukovní znak, později i písmeno a číslo letky a stroje. Na typu je z fotografií znáámo několik způsobů manévrových označení "bojujících" stran a individuálního označení stroje.
ZÁKLADNÍ     TTD | |
Rozpětí | 9,70 m |
Délka | 7,44 m |
Nosná plocha | 18,40 m2 |
Hmotnost prázdná | 728 kg |
Motor | Škoda HS 8Fb - 220 kW |
Maximální rychlost | 256 km/h |
Dolet | 528 km |
Dostup | 7 200 m |
Stoupavost | 6,0 m/s |
Výzbroj | 2 x Lewis 7,7 mm pevný |
MODELY 1:72 | |||||
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka | |
MH Vacu | Letov Š-20 | vacu s resin díly | dobrý model ve své kategorii | ||
RVHP | Letov Š-20 ve třech verzích | resin | obtisky pro litevskou a dvě čs. verze v jednotlivých krabičkách, stroje zastupují jednotlivá provedení OP | PODKLADY | |
---|---|---|---|---|---|
Čs. letadla I | V. Němeček | foto, text | |||
Vzduch je naše moře | J.Rajlich, J.Sehnal | foto, text, bokorys | |||
LK 11/1987 | článek o Š-20L v Litvě | text, foto, kresba | |||
LK 19,20,22/1993 | článek o Š-20L v Litvě | text, foto, bokorysy, výkres, |