Továrna Aero si byla v polovině třicátých let vědoma neuspokojivých výkonů svých dvouplošníků A-100, A-101 a Ab-101. Vypracovala proto projekt A-100b, který představoval přepracování A-100 na vzpěrový hornoplošník s kovovou kostrou křídla. MNO jeho vývoj dlouho neumožnilo, neboť dlouho doufalo v brzký nástup modernějších strojů. Teprve v roce 1936 po zjištění, že takovéto stroje se dají očekávat nejdřív v roce 1939, povolilo projekt realizovat. Za základ byl použit téměř nezměněný trup Ab-101, prostory osádky byly zakryty odsouvatelnými překryty. Postupně se měnil tvar chladiče pod přídí, vzpěry podvozku a křídla. Stroj úspěšně zakončil v prvé polovině roku 1938 vojenské zkoušky. Jeho výkony byly mnohem vyšší, než u dvojplošníků stovkové řady. Bohužel zdržení dvou let ve spojení se zaváděním B-71 způsobilo nezájem o další vývoj a výrobu. Dá se říci, že MNO přímo trestuhodně promarnilo šanci vcelku snadno a levně zmodernizovat zastaralé letouny.
Technický popis - dvoumístný, jednomotorový vzpěrový hornoplošník. Letoun měl celokovovou kostru potaženou částečně plátnem a duralovými plechy, zda byla použita i překližka nevím.
Barevné provedení - na jediných dvou mě dostupných fotkách je vidět kamufláž khaki/hliník. kokardy na křídlech a SOP, v původním provedení na trupu bílý obdélník, upravený stroj nesl ve VTLÚ označení s25.
ZÁKLADNÍ     TTD | |
Rozpětí |
15,50 m |
Délka |
10,80 m |
Nosná plocha |
35,40 m2 |
Hmotnost prázdná |
2 045 kg |
Motor |
Walter Super Castor - 316 kW |
Maximální rychlost |
330 km/h |
Dolet |
1 000 km |
Dostup |
9 000 m |
Stoupavost |
6,8 m/s |
Výzbroj |
3? x vz.30 7,92 mm |
MODELY 1:72 | ||||
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka |
není mi znám žádný model | PODKLADY | |||
---|---|---|---|---|
Čs. letadla I | V. Němeček | foto, text, | ||
Čs. letectvo v roce 1938 | M. John | Baroko&Fox, 1996 | text |