Po zavedení motoru HS 8Fb jakožto standartního motoru čs. letectva v polovině 20. let vznikl samozřejmě požadavek na stínačku poháněnou tímto motorem. O její konstrukci se pokusily všechny tři tehdejší letecké továrny. Avia dospěla přes typy BH-6, BH-8, BH-17 k slavné BH-21, Aero prototypem A-20 navázalo na typ A-18 a Letov připravil právě prototyp Š-7. Původně měl stroj čelní chladič a la Š-4, z jehož konstrukce také vycházel, aby posléze dostal klasický chladič pod trup. V tomto provedení byl značen nadále Š-7a. Konstruktér Šmolík použil při konstrukci opět ve větší míře dural a tak kromě trupu byly již i některé části křídla z tohoto materiálu. Nicméně v sérii se typ nestavěl a posloužil jen k nasbírání zkušeností.
Technický popis - Jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Kostra křídel dřevěná s některými duralovými částmi, trupu a OP již kovové. Potah plátěný až na několik kovových krycích plechů. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - Letov Š-7 dostal tříbarevnou kamufláž hnědá,okr,zelená/hliník. Krycí plechy motoru zýstaly nenatřeny. Na SOP a křídlech praporové výsostné znaky.
ZÁKLADNÍ     TTD | |
Rozpětí | 9,30 m |
Délka | 6,97 m |
Nosná plocha | 22,15 m2 |
Hmotnost prázdná | 763 kg |
Motor | HS 8Fb - 220 kW |
Maximální rychlost | 235 km/h |
Dolet | 580 km |
Dostup | 8 000 m |
Stoupavost | 6,1 m/s |
Výzbroj | ??? |
MODELY 1:72 | |||||
firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka | |
zatím jsem neviděl žádný model tohoto stroje | PODKLADY | ||||
---|---|---|---|---|---|
Čs. letadla I | V. Němeček | foto, text | |||
Čs. letectvo 1918-1924 | J.Rajlich, J.Sehnal | foto, text, bokorys |